Звіт про діяльність ЛОО “Чайка” за період 2020-2022 років
Війна, особливо гаряча фаза з 24 лютого 2022 р. дезорганізувала діяльність громадської організації, з одного боку, проте, з іншого боку – мобілізувала на перебудову діяльності на нові потреби людей, країни. Зараз вже якось адаптувалися до безкінечних повітряних тривог, обстрілів, вимкнень світла, холоду. Повернулися додому, пережили ремонти, познаходили своїх людей – половина в Україні, половина – за кордоном в різних країнах.
Незважаючи на складні умови для організації, яка складається з переселенців, ЛОО “Чайка” продовжувала надавати допомогу жінкам, соціально незахищеним громадянам, територіальним громадам. Так, у 2019 р. будо розроблено і представлено програму інтеграції ВПО у місті Василькові. На фото – обговорення програми з представниками Васильківської міської ради, місцевих громадських організацій. Робота виконана разом з аналітичним центром СЕДОС. У 2020- 2021 роках (20.07.2020 – 20.03.2021) було реалізовано проєкт «Бюджетний сканер житла для ВПО» за підтримки Фонду сприяння демократії Посольства США в Україні. На цьому сайті надано інформацію про дослідження учасниками проєкту ходу коштів, що виділяються на житло для ВПО в Україні.
2020 – 2021 р
Оскільки в ході тривалого моніторингу реалізації житлових програм прогресу майже немає, то хочемо пригадати про два найбільш вразливі моменти щодо прозорості використання коштів. Перший: затвердження на рівні Верховної Ради у бюджеті коштів на житлові програми для ВПО в менших сумах порівняно з потребами ВПО і планами Міністерств і органів місцевого самоврядування . Другий: незадовільне використання коштів на етапі будівництва житла для ВПО. Це було доведено нами при виїздах до міст в різних регіонах і обстеження будівель на місці, бесід з ВПО, з представниками будівельних компаній, місцевих рад.. Ми побачили, що не вирішено питання контролю, щоб з ВПО, який цими грошима практично не розпоряджається, забудовники не вимагали б зайвих грошей під різними приводами. Нами була укладена Дорожня карта для виправлення недоліків і розвитку питання, вона була подана до Кабінету Міністрів, Міністерства реінтеграції, Міністерства регіонального розвитку, Верховної Ради України.. Моніторинг не провели, бо почалася гаряча фаза війни. Вважаємо питання відкритим, проблему нерозв’язаною і атакою, що їй треба приділяти ще більшу увагу. Звісно, ситуація в Україні у 2022 році різко ускладнилася. З’явилися нові біженці, нові внутрішньо переміщенні особи, питання житла, скоріше, прихистку, треба теж вирішувати, при чому терміново, бо це 7 млн біженців, дуже рухливих, з них в Україні перебувають як ВПО понад 4 млн осіб, що перевищує чисельність ВПО -2014 року. Це зовсім інший зріз проблем. Третій сектор і держава мають напрацювати різні підходи до 2 когорт ВПО, бо потреби їх різні, незважаючи на їх спільний знаменник – відсутність житла. Це наші завдання на 2023 рік.
2022 р.
У 2022 р. ми працювали на деокупованих територіях з соціально вразливими групами людей, які постраждали від знищення або пошкодження їхнього житла. Ця робота була підтримана Українським Жіночим Фондом,. Проєкт і грант були невеликими – з 20.06 по 20.09.2022 р., але робота на волонтерських засадах проводиться постійно, включаючи 2023 рік, бо проблем у людей багато.
Проєкт “Інформаційно-документальна допомога пенсіонеркам Бородянської ОТГ по відновленню їх зруйнованого та пошкодженого житла» виконувався на території Бородянської ОТГ. Виконавці виїжджали до найбільш зруйнованих сіл, відвідували самітних жителів похилого віку (а це в основному жінки), звертали увагу на ступінь руйнувань, констатували або підтверджували думку власників житла, що в Актах комісійного обстеженні і детального обстеження пошкоджених будівель є розбіжності в бік зменшенні ступеню руйнацій. Незгодні з допущеними розбіжностями жителі написали з нашою допомогою заяви на перегляд актів, уточнення даних. Акти були переглянуті.
Великою проблемою виявилися неоформлені документи на спадщину, що унеможливлювало подання заяви на компенсацію, яка не призначається у випадку відсутності реєстрації в спеціальному Реєстрі знищеного і пошкодженого житла. Найбільше часу ми приділили безпомилковому оформленню документів на реєстрацію , що підтверджують право власності на житло. Для багатьох процес збору таких документів – довгий шлях з діями у певному порядку, що називається алгоритмом дій. Ми прописали такі алгоритми для 9 типовіших ситуацій. Але у кожного були свої нюанси, тому кожна консультаціям була персональною. Найбільший алгоритм склав 33 кроки до моменту внесення запису в реєстр на компенсацію.
Наступною проблемою була зафіксована нестача будівельних матеріалів для ремонту житла. Ми записали, що кому треба, і передави списки потреб на ремонт до селищної ради для врахування в розподілі матеріалів.
Моніторинг виконання пропозицій доводить, що частина завдань виконана. Але в Бучанському районі 12 ОТГ, інші також чекають на допомогу.
У 2023 році плануємо виїзди на місця, вже у посиленому варіанті – з юристом, з підключенням Гарячої лінії і можливістю надати консультації по телефону.
Питання ВПО першої хвилі (2014 рік) також внесено до наших планів,.
Будемо нарощувати потенціал – число юристів, правозахисників, сприяти постійній роботі машини, візьмемось за розроблення дорожніх карт для району – це наші пріоритети у 2023 році.
На майбутнє. До перегляду Стратегії ЛОО “Чайка”
Перед “Чайкою” стоїть завдання з огляду на зміни ситуації в Україні у 2022 році і пов’язані з цим укладення діяльності “Чайки” та нові виклики, на які ми маємо відповісти влучними діями, переглянути стратегію ЛОО “Чайка” на найближчий період 2023 – 2025 роки
Для того, щоб осмислити її, подумати, що робити, надаємо небайдужим читачам внутрішній аналіз діяльності ЛОО “Чайка” в її розвитку. І будемо визначати нові пріоритети, цілі, завдання. У кого є пропозиції, просимо подавати через телеграм-канал, вайбер або електронну пошту lgseagull@gmail.com
Інформація про організацію
Ід код організації 25938569
DUNS 364544948
РОЗДІЛ І.
Сфери діяльності ЛОО «Чайка»:
-
Луганська обласна громадська правозахисна жіноча організація «Чайка» (ЛОО «Чайка») має 25 річний досвід активної громадської діяльності у сфері захисту прав людини жінок та їх родин, соціально незахищених груп населення, споживачів житлово-комунальних послуг, а з 2014 року – додатково ще внутрішньо переміщених осіб[1].
-
ЛОО «Чайка» виникла як група інформаційної, правової, гуманітарної, інтелектуальної підтримки вимог учасників акцій протесту шахтарів на Луганщині у середині 90-х років ХХ століття. Згодом Організація сприяла розвиткові незалежного профспілкового руху у гірничодобувній промисловості, становленню і зміцненню громадянського суспільства на регіональному рівні[2],[3].
-
За підтримки ЛОО «Чайка» в різний час було засновано 13 громадських об’єднань (на Луганщині – 11, у Києві – 2), які вирішували питання розвитку місцевих громад, реалізації ініціативи «Партнерство «Прозорий Уряд» на Луганщині, також контролю діяльності влади на рівнях від місцевих рад до міністерства Житлово-комунального господарства ( минула назва) та тих структур, що мають відношення до прозорості житлового процесу стосовно внутрішньо переміщених осіб у зв’язку зі збройною агресією РФ проти України. Це підтверджено реалізацією проєктів [4],[5],[6] ( див. у додатку 1- список організацій, 2 – список реалізованих проєктів).
-
ЛОО «Чайка» представлена була у 2016р. у Робочій групі з напрацювання проєкту Постанови Верховної Ради України « Про Рекомендації парламентських слухань на тему: “Стан дотримання прав внутрішньо переміщених осіб та громадян України, які проживають на тимчасово окупованій території України та на тимчасово неконтрольованій території в зоні проведення антитерористичної операції” від 31 березня 2016 року № 1074-VIII. [7]
-
У 2021 р. ЛОО «Чайка» виступила ініціатором нових Парламентських слухань з питань державної житлової політики щодо внутрішньо переміщених осіб (ВПО), працювала у цьому напрямку з Верховною Радою, Кабміном, з Мінреінтеграції [8], [9]. Робота перервалась за причини загострення воєнних дій 24.02.2022 р.
-
ЛОО «Чайка» активно працювала у складі Тимчасової Робочої групи у 2019 -2021 роках по розробленню проєкту про компенсацію за пошкоджене / зруйноване майно, яка була утворена при Комітеті Верховної Ради України з питань прав людини, деокупації та реінтеграції тимчасово окупованих територій у Донецькій, Луганській областях та Автономної Республіки Крим, міста Севастополя, національних меншин і міжнаціональних відносин і яка розглядала проєкт, підготовлений організацією «Чайка» як альтернативний.[10], [11]
-
Зі зміною загальної ситуації в результаті повномасштабної агресії збройних сил РФ проти України 24 лютого 2022 р., ЛОО «Чайка» поширила діяльність у сфері захисту прав на житло також на ті категорії громадян – не ВПО, що постраждали від зазначеної агресії через масове руйнування/ пошкодження житла. Станом на серпень 2022 р. реалізується проєкт «Інформаційно-документальна допомога пенсіонеркам Бородянської ОТГ по відновленню їх зруйнованого та пошкодженого житла» за грантової підтримки Українського Жіночого Фонду та Уряду Канади[12] Проєкт розпочато 23 червня 2022 р. Йдеться про правильне оформлення і пошук за потреби документів на відшкодування/ ремонт за рахунок спеціальних програм, також про конкретну допомогу силами волонтерів з будівництва тимчасового житла, переміщення людей до тимчасового і більш придатного в зимовий період житла, про контроль якості актів обстеження об’єктів та відповідності їм технічних Звітів (серія повідомлень у фейсбуці ЛОО «Чайка»)[13]
-
ЛОО «Чайка» по темі житла для ВПО та інших постраждалих громадян працює також з іншими організаціями і платформами, обговорює питання на їх заходах, поширює інформацію, робить презентації. З 2016 р. вона бере участь у роботі Тимчасової Робочої групи Платформи Shelter Cluster Ukraine (організатор NRC) «Житло. Земля. Власність» (HLP TWG), на засіданнях якої представляє свої напрацювання стосовно житла для ВПО, а останнім часом також щодо компенсації на відновлення житла [14], [15]
-
ЛОО «Чайка» з 2017 р. бере участь в діяльності Платформи громадянського суспільства «Україна-ЄС» у складі Робочої групи “РГ- 2 УС ПГС. Свобода, юстиція, права людини“, просуваючи питання реалізації житлових, трудових та інших прав громадян і внутрішньо переміщених осіб через механізми Угоди «Україна-ЄС» шляхом проведення аналізу і подання матеріалів розробок до звітів і планування діалогу щодо актуальних питань, що виникають з часом як дотичні в ході реалізації Угоди про Асоціацію «Україна-ЄС» [16] ( див. Додаток 3 – приклад останньої пропозиції до Порядку денного в ГУГЛ-формі)
РОЗДІЛ ІІ.
Довідково (офіційна частина):
Реєстрація: Луганська обласна громадська правозахисна жіноча організація «Чайка» (ЛОО «Чайка») зареєстрована Луганським обласним управлінням юстиції 16 листопада 2000 р. № 480.
У 2015 році перереєструвала свої місцезнаходження з Луганська на Київ.
Діє по всій Україні.
Місія відображена у Стратегії організації від 2015 року [17]:
Розбудова Української держави через зміцнення потенціалу і позицій українського жіноцтва у сфері захисту прав людини та інтеграції внутрішньо переміщених осіб на нових місцях проживання
Мета зазначена у Статуті ЛОО Чайка»: [18]
Об’єднання зусиль жіноцтва для захисту своїх жіночих, соціальних, економічних, духовних, культурних та інших прав та інтересів жінок, а також їх родин. (Статут)
Статутні завдання:
-
Сприяння наданню допомоги з захисту прав жінок та членів їх родин;
-
Сприяння підвищенню правосвідомості жіноцтва;
-
Створення умов для участі жінок та членів їхніх родин в програмах реалізації своїх соціальних, економічних, духовних та інших інтересів тощо.(Статут)
Напрямки діяльності: Захист прав жінок та членів їхніх родин, соціально вразливих верств населення; громадянська просвіта, сприяння розвитку громадянського суспільства, розбудова правової держави, підтримка розвитку місцевого самоврядування, прозорість і підконтрольність дій влади
Протягом 22 років організація «Чайка» захистила права і законні інтереси понад 10 тисяч громадян. Посприяла створенню 11 громадських організацій і трьох коаліцій в Луганській області та в м. Києві. Успішно реалізувала 31 проект, чим було посилено вплив громадян на реалізацію своїх прав людини та покращено правову ситуацію на місцях[19].[20].
Основні відомості:
Склад ЛОО «Чайка» станом на серпень 2022 р.: 23 особи, з них жінок 90%, чоловіків 10%
Місце реєстрації: Київ (до 2015 року – Луганськ)
Кількість членів організації – 23 ( до 2014 р. – від 150 до 207)
Органі правління: вищий – загальні збори,
постійний – Правління,
Голова Правління
Голова правління: 2000 – 2002 – Агєєва Антоніна Леонідівна
2002 – 2020 – Заливна Лариса Миколаївна
2020 – 2022 – Бікла Олена Володимирівна
2023 – Лисенко Альона Василівна ( 6 міс.)
2023 – на даний час – Яременко Ірина Вікторівна
Представництво на місцях: Київ, Київська область,
Луганська область, Дніпропетровська область,
Чернігівська область, Миколаївська область
Юридична адреса: Контактова пл., буд.7- Г, м. Київ. 04070
тел. 066 766 99 31
ел. пошта lgseagull@gmail.com
веб-сайт: http//chaika.org.ua
фейсбук: https://www.facebook.com/lugansk.chaika/
РОЗДІЛ ІІІ.
Досягнення і кейси:
1.У період з 2003 по 2006 років ЛОО «Чайка» разом з ГО 2Асоціація найманих працівників і власників” АНПВ[21] ініціювала збір інформації, розроблення і прийняття Постанови КМУ «Про затвердження Порядку визначення заробітної плати (доходу) для призначення пенсії у разі втрати документів про її нарахування та виплату» від 5 липня 2006 р. № 919[22]. Постанова стосувалась працівників Списків №1 і №2 виробництв, робіт, професій, зі шкідливими, небезпечними, важкими умовами праці, відомості про заробітну платню і пільговий стаж яких не збереглися в середині 90-х років ХХ століття не за вини постраждалих працівників.
-
ЛОО «Чайка» запровадила у практику, починаючи з 2008 року, проведення громадської експертизи, яка давала конкретні результати по роботі з владою. Зокрема, це стосується громадської експертизи дотримання підприємствами прав споживачів житлово-комунальних послуг в ході реформування житлово-комунального господарства, пілотного втілення програми «Моя домівка» у м. Луганську, багато отриманих матеріалів було доведено до Міністерства Житлово-комунального господарства, до судового керівництва.
-
Згодом була прийнята Постанова Пленуму Вищого Спеціалізованого Суду «Про практику розгляду судами заяв у порядку наказного провадження» від 23.12.2011 р. № 14 щодо удосконалення цієї практики щодо споживачів житлово-комунальних послуг [23]
Впровадження програми «Моя домівка» було оцінено громадськими експертами негативно, оскільки фактично йшлося про приховану приватизацію комунального житлового фонду у м. Луганську новоствореними управляючими фірмами. У більш пізній час це підтвердилось в масштабі всієї України, у зв’язку з чим постають нові питання щодо удосконалення державної житлової політики
-
За час перебування у Києві ЛОО «Чайка» протягом 2016-2017 років провела громадську експертизу діяльності КМДА, Київської ОДА щодо дотримання ними прав ВПО, зокрема, на житло. Висновки лягли в основу Програм інтеграції ВПО як по КМДА[24], [25], так і по КОДА[26]. [27] .,[28]
Також з тих пір до Громадської Ради при Київській ОДА з 2017 року обирається представник від внутрішньо переміщених осіб (ВПО), який входить до нової структури у її складі -Комітету, предметом діяльності якого є захист прав ВПО. [29]
4.Протягом 2017 – 2018 років ЛОО «Чайка» виконана проєкт «Інтеграція внутрішньо переміщених осіб: житло, робота, сильна громада, село майбутнього», розробила підходи громадських об’єднань до вирішення питань забезпечення ВПО житлом через створення житлового кооперативу ВПО. Ідея отримала розвиток у м. Києві у вигляді будівництва смарт-квартир малоповерхової забудови.[30]
5.Напрацювання і пропозиції експертів від ЛОО «Чайка» розглянуті і взяті до уваги в Міністерстві з питань тимчасово окупованих територій та ВПО (стара назва) при розробці Стратегії інтеграції ВПО[31], [32], у 2020 році – у Комітетах Верховної Ради при розробці законодавства по компенсації за житло[33].
Зокрема, організацією «Чайка» був розроблений проєкт закону про компенсацію (викуп) державою залишеного на окупованих територіях житла. Передбачався новий механізм фінансування житлового процесу ВПО – випуск цінних паперів банками[34] під потреби ВПО в житлі (купівля, будівництво тощо) за умови відмови від житла, що залишилось на окупованих (деокупованих) територіях на користь місцевих житлових фондів органів місцевого самоврядування [35], [36]
-
У 2020- 2021 роках в ході реалізації проєкту «Бюджетний сканер житла для ВПО» ЛОО «Чайка» вивчила питання прозорості бюджетного процесу в діяльності 5 міністерств, які реалізують житлові програми для ВПО, провела бюджетне сканування [37]. Результати, оголошені на прес-конференції[38] і доведені до Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України[39], Міністерства реінтеграції ТОТ та до інших дотичних структур. Оголошення результатів отримало резонанс, увага державних органів до проблеми житла для ВПО зросла. Станом на 2020 рік в Україні діяло сім державних житлових програм, не рахуючи регіональних та місцевих.
7.Випущено понад 20 посібників, брошур, буклетів, друкованих статей в фахових збірниках. .
-
Буклет «Права шахтера – акционера», 2001 г., 600 прим.
-
Брошура «Твої права, селянине!», 2004, 4000 прим..
-
Посібник «Жилищные услуги в твоем доме», 2007, 2000 прим.
-
Буклет для юнаків «Твое репродуктивное здоровье – это здоровье твоих детей», 2006, 600 прим..
-
Посібник для луганчан «Мой дом – моя крепость», 2008, 1 издание, 600 прим..
-
Буклет для споживачів комунальних послуг «Как защитить свои права», 2008, 1000 прим.
-
Посібник «Мой дом – моя крепость», 2009, 2 видання, доповнене, 300 прим..
-
Посібник для виборців «Взаимная ответственность: избиратель и депутат», 2009, 500 прим..
-
Буклет для автопробігу «Общественность Луганщины против коррупции»,
-
2009, 4000 эприм.
-
Буклет «Как защитить свои права потребителя жилищно-коммунальных услуг», 2009, 1000 экз.
-
Звіт про результати реалізації проєкту «Содействие участию граждан в преодолении коррупции и чрезмерной бюрократии в сфере предоставления жилищно-коммунальных услуг через региональную общественную приемную», 2009, 50 экз.
-
Методичні рекомендації для ОГС «Особливості проведення громадської експертизи діяльності органів виконавчої влади по реалізації державних програм реформування (на прикладі реформування ЖКГ)», 2010, 100 экз.
-
Пам’ятка «Проверь себя в Реестре избирателей!», 2010 Г., 8000
-
Буклет «Как защитить себя в случае издания судебного приказа, или Истории успеха защиты прав граждан, 2011, 2000 экз.
-
Збірник праць міжнародної конференції «Захист прав соціально незахищених громадян при виданні судових наказів за заявами підприємств, що надають комунальні послуги», 2011, 300 примірників
-
Права людини в Україні 2011. Щорічна доповідь правозахисних організацій.
-
Розділ V. Право на справедливий суд. – Видання УГС/ХПГ, 2012 _http://helsinki.org.ua/index.php?id=1332320958, 1000 прим.
-
Буклет «Мир един для всех: толерантности – да, ксенофобии – нет», 2012 г., Луганськ, 500 примірників
-
Методичні рекомендації щодо захисту прав споживачів житлово-комунальних послуг ( для студентів юридичних клінік з надання безоплатної правової допомоги) Подвійний випуск, 63 примірники
-
Заливна Л. М., Звонок О.С., Целовальніченко Н.Є. Комплексна громадська експертиза державних програм щодо толерантності та профілактики конфліктів на національно-етнічному підґрунті в студентсько – молодіжному середовищі (регіональний досвід) – доповідь на ХІІ міжнародній науково-практичній конференції «Девіантна поведінка. Матеріали науково-практичної конференції (Харків, 6 квітня 2013 р.)»_Харків, ХНУВС, 2013, 70 примірників.
-
Як захистити свої права людини в умовах реформування системи управління житловим фондом на прикладі впровадження пілотної програми «Моя домівка» у м. Луганську Посібник для жителів багатоквартирних будинків, членів ОСББ, громадських активістів, правозахисних організацій. Луганськ-Київ 2014 (на правах рукопису, розміщено в Інтернеті)
-
Захист прав людини у місцевих громадах. Посібник для громадських організацій, правозахисного та просвітницького спрямування, представників органів місцевого самоврядування, органів місцевої влади (Луганськ, 2014,120 стор., 400 прим.)
-
Буклет «Переселенці – не проблема, а ресурс місцевих громад!», 2016, 300 прим.
-
Буклет «Інтеграція ВПО: житло, робота, сильна громада, село майбутнього», 2017р, 1000 прим.
-
Список понад 300 виступів у ЗМІ ( різні друковані видання, радіо, телебачення,
інтернет. Веб-сайт ЛОО «Чайка» – http://chaika.org.ua
-
Посібник «Особливості організації юридичної, правової допомоги з питань компенсації за пошкоджене та знищене житло на деокупованих територіях», 2024 300 прим.
-
Донори, які підтримали діяльність ЛОО «Чайка» ( розташовані у хронологічному порядку):
-
Фонд Чарльза Стюарта Мотта
-
USAID, Програма “Партнерство за прозоре суспільство”
-
Фонд розвитку ЗМІ Посольства США в Україні
-
Міжнародний благодійний фонд „Український жіночий фонд”
-
Freedom House
-
Національний Фонд Підтримки демократії (НЕД)
-
Фонд народонаселення ООН в Україні
-
USAID, MSI, MCC
-
Міжнародний Фонд «Відродження»
-
ПРООН за фінансування Міністерство закордонних справ Данії
-
ІСАР Єднання
-
Проект Доступ до правосуддя та правової обізнаності в Україні «Правова країна», MSI
-
ПРООН, ТЦК, за підтримки Посольства Королівства Данія
-
Рада Європи
-
The Black Sea Trust for Regional Cooperation (CEDOS)
-
Уряд Канади,
-
Міжнародний благодійний фонд «Український Жіночий Фонд»
-
USAID. Програма “Справедливість для всіх.
РОЗДІЛ IV
Проблеми, які, на погляд ЛОО «Чайка»,
виникли або виходять на перший план у зв’язку з війною та
потребують аналізу і вирішення за допомогою громадських формувань:
-
Подолання наслідків війни у гуманітарній сфері : сприяння гуманізації суспільної свідомості, особливо серед молоді, серед тих, хто пройшов війну, також посилення гуманітарної складової державного механізму управління . Опора на цільову програму гуманізації (яку треба розробити і прийняти), на мистецтво, на моніторинг, на виховання управлінських кадрів, на молодіжні і жіночі спільноти, на діалог поколінь (концентрація життєвого досвіду старших поколінь щодо виборювання вільної України і розвиток форм передачі його молодшим поколінням України). Ввести до програми освіти молоді до предмету історії книгу М.В. Поповича «Червоне століття» (у перекладі рос. «Кровавый век»).
-
Протидія тенденції до згортання демократії, витоки якої перебувають здебільшого у державі, в глибинах державного апарату, неспроможного до ефективного реагування на навколишні зміни у світі. Розвивати демократичні інститути, що ставлять владу під контроль суспільства і відповідальність перед ним. Провести з метою виявлення ознак подавлення демократії аналіз законодавства щодо громадянського суспільства, змін не тільки нормативно-правової бази, але й практики, включаючи непублічні рішення влади всіх рівнів.
-
Плекання української ідентичності у різних поколінь, класів, соціальних груп громадян засобами навчання, виховання, мистецтва, культури та плекання культурних пріоритетів українського державотворення. ЛОО «Чайка» вносить в цей напрям свій досвід[41]
-
Максимальна увага до питань формування світогляду молоді, до переходу до культу щасливої сім’ї. Перегляд практик виховання дітей у сім’ї, ставка на відповідальне батьківство і материнство, здоровий спосіб життя. Викорінення наркоманії, алкоголізму – це сувора і глибоко продумана загальнодержавна програма, яка підсилюється всіма службами, всіма програмами нормального розвитку дитини, розвитку особистості. Також такими етично-духовними інституціями, як церкви, заклади класичного виховання (ліцеї, гімназії та інші заклади сприяння гармонійного розвитку людини, починаючи з дитячих садків), організація туризму, відпочинку, дозвілля, спорту і змагань – з пріоритетом їх етичної, а не комерційної спрямованості. Особлива увага – масовому мистецтву, правилам бонтон у різних середовищах (включаючи інтернет, смартфони і т.п.) . Первісним етапом виступає підготовка молоді до сімейного життя. Ідеологія сімейного щастя і щастя жити, визнання самоцінності людини, її прав і свобод має бути вкоріненою в українському суспільстві на противагу російському відчуттю безвихідді, сірості, зневаги до людини, до її прав і свобод..
-
Шанобливі етно-національні відносини треба зберігати. На даний час тут майже немає прогалин, але має бути постійний моніторинг, оскільки питання дуже чутливе до різних вкидів і до вірогідних перспектив погіршення умов існування людства.
-
Нагальність завдання посилення громадянського суспільства всупереч спробам влади його послабити через утиски за допомогою законодавчих змін.
Посилити аналітичну, експертну функції громадських організацій. Якась велика і НЕЗАЛЕЖНА від чиновників ГО зі стабільним фінансуванням має очолити цей напрям.
Нас бентежить роз’їдання демократичних структур навіть на світовому рівні. Це довела війна, коли проявились повсюди «російські консерви» – агенти впливу (прямі і непрямі). Це питання треба вивчити. Мабуть, щодо цього є закриті дослідження. Але українська громадськість це помічає, що проявляється по контенту у фейсбуці та на інших платформах масового спілкування (Тік-ток, Інстаграм та ін.)
-
Постановка цілі: соціальна політики має бути гуманізована і оптимізована. Поєднати ці два напрямки важко, але треба надати громадським формуванням більше прав в організації та наданні соціальної допомоги, у створенні соціальних інститутів, де як рівноправні співпрацюють державні службовці і члени громадських організацій з питань соціальної підтримки певних категорій населення, з питань запобігання відтворенню їх соціально і економічно слабкого статусу у нових поколіннях. Потрібні пілотні проєкти під спільним патронатом держави і міжнародних організацій.
-
Посилення прозорості і підзвітності органів влади перед суспільством.
Маючи досвід участі у всеукраїнському проєкті «Прозорі міста», ЛОО «Чайка» констатує, що прозорість і підзвітність органів влади на місцях небезпечно зменшується. Під прикриттям нерозповсюдження інформації зменшується коло питань і обсяг інформації, визначеної у законодавстві як публічна і обов’язкова для оприлюднення.
Кількість корупційних схем утримується, видозмінюючись, що видно при аналізі сайтів місцевих рад, державних установ і контенту соціальних мереж. Територіальні громади втрачають суб’єктність як продуценти інформації на місцевих сайтах.
-
Посилення громадського руху в рамках реалізації Ініціативи «Партнерство «Відкритий Уряд» (ПВУ) та антикорупційного законодавства.
ЛОО «Чайка» має позитивний досвід протидії корупції, набутий в ході реалізації антикорупційних проєктів «Партнерство за прозоре суспільство», «Гідна Україна», започаткувавши в Луганському регіоні рух на підтримку Ініціативи ПВУ «Партнерство «Відкритий Уряд». Має наміри посилити експертну діяльність в напрямку запровадження та моніторингу прозорості та підзвітності влади у Бучанському районі та Бородянській ОТГ. Треба поширити цей метод по Україні повсюдно.
-
Освіта середня і вища, післядипломна освіта, безперервна освіта
дорослих, громадянська просвіта /освіта.
Діти не готові до дорослого відповідального життя. Студенти в більшості не мають достатньої кваліфікації і гарантованого першого робочого місця. Інші види освіти носять спорадичний характер. Потрібна система навчання все життя, в якій людина формується як всебічно розвинута особистість, і це уберігає її від однобічного розвитку, від абстрактизації праці, підвищує її спроможність відбутися у своєму житті. ЛОО «Чайка» має у складі викладачів вищої школи, що працюють (працювали) з дорослою аудиторією, бачать себе в громадянській просвіті, в реформування системи навчання спеціалістів.
-
Відповідальний вибір. Громадяни голосують на виборах до органів влади і на високі державні посади під впливом настроїв і міфів, що виникають часто в результаті маніпулюванням суспільною свідомістю. З метою підготовки громадян:
а) є потреба проводити постійний моніторинг виконання передвиборних обіцянок депутатами всіх рівнів і доводити інформацію до виборців даного округу у селі, місті, чим виробити у суспільства неприйняття обману і безвідповідальності;
б) проводити регулярно теледебати між лідерами політичних сил з гострих питань сучасності, щоб виборці могли орієнтуватися на свої корінні інтереси.
Завдання Громадського сектору – роз’яснювати громадянам їх корінні інтересі через призму їх конкретних для даної ситуації прав людини і її життєвих потреб, які захищаються цими правами;
в) до виборів не допускати тих, хто не покаже задовільного рівня знань з історії України і з української мови.
РОЗДІЛ V.
Коло інтересів організації «Чайка» в даний період:
На даний час ЛОО «Чайка» сконцентрувала свої зусилля на проектній, аналітичній, волонтерській діяльності, спрямованій на подолання наслідків збройної агресії РФ проти України з метою відновлення житла і умов проживання у постраждалих в ході воєнних дій регіонах.
Зміст роботи з владою – посилення якості підготовки рішень органами місцевого самоврядування, експертної допомоги, зокрема, забезпечення аналітичними матеріалами, подання пропозицій на основі досліджень в громадах або по проблемах, участь у підготовці рішень і контролі прозорості діяльності та підзвітності влади перед громадянами .
Зміст роботи з населенням – надання громадянам інформаційної, правової, гуманітарної допомоги, розвиток громадянської просвіти, залучення активістів і молоді до процесів підготовки прийняття рішень, підтримання процесів української самоідентифікації молоді, посилення захисту прав жінок з врахуванням перенесених важких випробувань внаслідок війни; посилення доступності до населення юридичної якісної допомоги, плекання правової культури населення, поширення досвіду роботи громадських радників, інших параюристів; організація психологічної допомоги учасникам АТО/ООС, і їхнім родинаам, особливо тим, у кого хтось загинув на фронті або під обстрілами; стимулювання самозарадності, самоорганізації, ініціативності населення;, формування інвестиційних новел і втілення їх в життя..
Зміст роботи в громадянському суспільстві –
1) посилення демократичних засад у відносинах держави і громадянського суспільства: аналіз низки законопроєктів / законів щодо зміцнення демократичних процедур і практики, зокрема, у роботі громадських рад, щодо сприяння розвитку експертної та аналітичної функції інститутів громадянського суспільства;
2) підняття питання етики в громадянському середовищі;
3) робота громадськості з молоддю, залучення до громадської діяльності, волонтерства;
4) підтримка активності жінок, зокрема, у виборчому процесі, у владних структурах.
Зміст роботи з міжнародними організаціями – 1)УВКБ ООН (NRC) – Shelter Cluster Ukraine – продовжувати роботу щодо забезпечення ВПО 2014-2022 – постійним і у сенсі Керівних принципів ООН і Хабітат – достатнім житлом, а мігрантів і нову хвилю переселенців 2022 – тимчасовим житлом;
2)Платформа ГС Україна – ЄС – домагатися доповнення і розширення заходів щодо забезпечення ВПО житлом і роботою (в рамках Розділу ІІІ «Юстиція, Свобода та Безпека».;
3) Розвиток взаємодії з громадськими правозахисними і жіночими організаціями країн Євросоюзу, зокрема, Чехії, Словаччини, Польщі, Німеччини, в яких зав’язані контакти на персональному рівні під час війни і міграції за кордон.(В рамках гл.26 Угоди «Співробітництво з питань громадянського суспільства»).
Авторка, співзасновниця ЛОО «Чайка» Лариса Заливна
Список посилань:%
[1] http://chaika.org.ua/
[2] http://chaika.org.ua/velykiy-piket/
[3] http://chaika.org.ua/chikago-1886-novocherkask-1962-lugansk-1998/#more-1485
[4] http://chaika.org.ua/category/our-projects/
[5] Знайомтесь: Коаліція громадських організацій переселенців «Соборна Україна» (внутрішньо вимушено переміщених осіб) (chaika.org.ua)
[6] http://loga.gov.ua/oda/about/depart/dep_uvp/pvu
[7] https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1074-19/#Text
[8] https://hromadske.radio/podcasts/hromadska-hvylya/my-khochemo-shchob-buv-vtilenyy-dosvid-inshykh-derzhav-iaki-styknulys-z-vnutrishnim-peremishchenniam-larysa-zalyvna
http://chaika.org.ua/pres-anons-budgetne-skanuvannia-chy-dohodiat-koshty-na-zhytlo-do-vpo/
[9] http://chaika.org.ua/%d0%bd%d0%b0%d1%80%d0%b8%d1%81-%d0%b4%d0%be%d1%80%d0%be%d0%b6%d0%bd%d1%8c%d0%be%d1%97-%d0%ba%d0%b0%d1%80%d1%82%d0%b8-%d0%b4%d0%be-%d0%bf%d1%80%d0%be%d0%b3%d1%80%d0%b0%d0%bc%d0%b8-%d0%b7%d0%b0%d0%b1/
[10] http://chaika.org.ua/loo_chaika-concepcia-zakone-pro-vykup-zhytla/#more-1470
[11] http://chaika.org.ua/pro-kompencatsiu-za-zhytlo-dlia-vpo-projekt-zakonu/
[12] http://chaika.org.ua/%d0%b6%d1%96%d0%bd%d0%be%d1%87%d0%b0-%d0%be%d1%80%d0%b3%d0%b0%d0%bd%d1%96%d0%b7%d0%b0%d1%86%d1%96%d1%8f-%d1%87%d0%b0%d0%b9%d0%ba%d0%b0-%d0%b4%d0%be%d0%bf%d0%be%d0%bc%d0%b0%d0%b3%d0%b0%d1%94-%d0%b6/
[13] https://www.facebook.com/lugansk.chaika/
[14] http://chaika.org.ua/vyrishennia-zhytlovoho-pytannia-pereselentsiv/#more-1029
[15] http://chaika.org.ua/%d0%bd%d0%b0%d1%80%d0%b8%d1%81-%d0%b4%d0%be%d1%80%d0%be%d0%b6%d0%bd%d1%8c%d0%be%d1%97-%d0%ba%d0%b0%d1%80%d1%82%d0%b8-%d0%b4%d0%be-%d0%bf%d1%80%d0%be%d0%b3%d1%80%d0%b0%d0%bc%d0%b8-%d0%b7%d0%b0%d0%b1/
[16] https://eu-ua-csp.org.ua/work-groups/
[17] http://chaika.org.ua/?s=%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%B3%D1%96%D1%8F+
[18] http://chaika.org.ua/
[19] http://chaika.org.ua/
[20] Меморандум Коаліції «Соборна Україна» (chaika.org.ua)
[21]https://vkursi.pro/company/a/1713 ГО «Асоціація найманих працівників і власників» буда створена на базі Незалежних профспілок гірників (НПГ шахти ім. М.П. Баракова ту м. Краснодоні та інших шахтарських вільних профспілок )в результаті реалізації низки антикорупційних проєктів, виконуваних разом в ЛОО «Чайка» в період корпоратизації у вугільній промисловості. У 2014 р. АНПВ припинила свою діяльність.
[22] https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/919-2006-%D0%BF/ed20060705#n11
[23] https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/v0014740-11#Text
[24] http://chaika.org.ua/%d1%80%d0%b5%d0%b7%d1%83%d0%bb%d1%8c%d1%82%d0%b0%d1%82%d0%b8-%d0%b3%d1%80%d0%be%d0%bc%d0%b0%d0%b4%d1%81%d1%8c%d0%ba%d0%be%d1%97-%d0%b5%d0%ba%d1%81%d0%bf%d0%b5%d1%80%d1%82%d0%b8%d0%b7%d0%b8-%d0%b4/#more-754
[25] chrome-extension://nlaealbpbmpioeidemdfedkfmglobidl/https://kyivcity.gov.ua/petytsii_ta_hromadska_aktyvnist/hromadska_ekspertyza/reiestr_hromadskykh_ekspertyz_diialnosti_vykonavchoho_orhanu_kyivskoi_miskoi_rady_kmda/gromadska_ekspertiza_diyalnosti_kmda_z_pitan_vikonannya_zakonodavstva_u_sferi_realizatsi_prav_lyudini_ta_vnutrishno_peremischenikh_osib_u_m_kiyevi_395254/ekspertni_visnovki_i_ekspertni_propozitsi_za_rezultatami_provedennya_gromadsko_ekspertizi_diyalnosti_golovi_kivsko_misko_derzhavno_administratsi_z_pitan_vikonannya_zakonodavstva_u_sferi_realizatsi_prav.pdf
[26] http://chaika.org.ua/%d0%b5%d0%ba%d1%81%d0%bf%d0%b5%d1%80%d1%82%d0%bd%d1%96-%d0%b2%d0%b8%d1%81%d0%bd%d0%be%d0%b2%d0%ba%d0%b8-%d0%b5%d0%ba%d1%81%d0%bf%d0%b5%d1%80%d1%82%d0%bd%d1%96-%d0%bf%d1%80%d0%be%d0%bf%d0%be%d0%b7/
[27] https://koda.gov.ua/normdoc/pro-zatverdzhennya-planu-zakhodiv-z-real-7/
[28] http://koda.gov.ua/normdoc/pro-zatverdzhennya-planu-zakhodiv-z-real-7/
[29] https://koda.gov.ua/gromadskosti/vidkryti-dani/konsultacziyi-z-gromadskistyu/gromadska-rada/struktura/
[30] http://chaika.org.ua/
[31] http://chaika.org.ua/%d0%bf%d1%80%d0%b5%d1%81-%d1%80%d0%b5%d0%bb%d1%96%d0%b7-15-03-2021/
[32] http://chaika.org.ua/sutnist-intehratsii-praktychni-aspekty/#more-1046
[33] http://chaika.org.ua/pro-kompencatsiu-za-zhytlo-dlia-vpo-projekt-zakonu/
[34] http://chaika.org.ua/ecpl-pro-%d1%81ompensatiyu-vpo-za-vtrachene-zhytlo/
[35] chrome-extension://nlaealbpbmpioeidemdfedkfmglobidl/http://chaika.org.ua/wp-content/uploads/2019/10/%D0%94%D0%BE-%D0%BF%D0%B8%D1%82%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F-%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%B5%D0%BD%D1%81%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%97.pdf
[36] http://chaika.org.ua/vazhlyve-pytannia-kompensatsia-za-zhytlo/
[37] https://r2p.org.ua › wp-content › uploads › кеш
[38] http://chaika.org.ua/%d0%bf%d1%80%d0%b5%d1%81-%d1%80%d0%b5%d0%bb%d1%96%d0%b7-15-03-2021/
[39] http://chaika.org.ua/%d0%bd%d0%b0%d1%80%d0%b8%d1%81-%d0%b4%d0%be%d1%80%d0%be%d0%b6%d0%bd%d1%8c%d0%be%d1%97-%d0%ba%d0%b0%d1%80%d1%82%d0%b8-%d0%b4%d0%be-1%80%d0%be%d0%b3%d1%80%d0%b0%d0%bc%d0%b8-%d0%b7%d0%b0%d0%b1/
[40] Премія “Світло справедливості” (ucu.edu.ua)
[41] http://chaika.org.ua/holodomor-i-nyshchennia-ukrainskoi-rodynno-pobutovo-kultury/#more-1635
This entry was posted by Заливна Лариса on Березень 14, 2023 at 2:11 am, and is filed under Новини, Річні звіти. Follow any responses to this post through RSS 2.0. Коментарі та пінги заборонені. |
Коментарі заборонені.
Останні коментарі