Громадську експертизу діяльності КМДА щодо реалізації прав та інтересів ВПО у м. Києві проведено при великому супротиві бюрократичної машини намаганням спільноти ВПО подивитися, а що ж робить КМДА, як виконує законодавство, щоб створити людям нормальні умови перебування у Києві, а найголовніше – як посприяти їх облаштуванню у Києві ( чи Київській області) на   майбутнє. По Київській області таке дослідження проведено, на цьому сайті результати розміщені, вже щось із пропозицій виконується.

Нижче розміщуємо повний текст Експертних  висновків і Експертних пропозицій по КМДА

Переселенці – не проблема, а ресурс приймаючих громад!

 

 

Експертні висновки і експертні пропозиції

за результатами проведення громадської експертизи діяльностіКиївської  міської державної  адміністрації з питань виконання законодавства у сфері реалізації прав людини та інтересів внутрішньо переміщених осіб у м. Києві

 

1. ЗАГАЛЬНІ ВІДОМСТІ ЩОДО ПРОВЕДЕННЯ ГРОМАДСЬКОЇ ЕКСЕПЕРТИЗИ Ініціатор громадської експертизи: Громадська організація «Правозахисна організація жінок-переселенок «Воля до життя»Ідентифікаційний код організації:  39680000Дата і номер запису реєстрації юридичної особи: 05.03.2015  № 1 066 102 0000 011557Місцезнаходження: вул.. Шолом Алейхема, буд.12, кв.122, м. Київ, 02156Поштова адреса: вул.. Шолом Алейхема, буд.12, кв.122, м. Київ, 02156 Електронна адреса: e-mail: rezvl59@ukr.netlgseagull@gmail.comКонтактні телефони: 066 766 99 31,  095 507 34 65 Предмет   громадської   експертизи: діяльність Київської  міської державної  адміністрації  з питань виконання законодавства у сфері реалізації прав людини та інтересів внутрішньо переміщених осіб у м. Києві .

Мета громадської експертизи: посприяти удосконаленню практики застосування нормативно-правової бази щодо реалізації прав і інтересів  внутрішньо переміщених осіб, які перебувають у м. Києві

Відомості  про  експертів,  які проводили експертизу: Рєзнікова Ірина Олексіївна, голова правління громадської  організації «Воля до життя»,Заливна Лариса Миколаївна, голова правління Луганської обласної громадської правозахисної жіночої організації «Чайка»,Рєзнікова Марина Володимирівна, менеджер, координатор проекту  “Внутрішньо переміщені особи: від проблеми – до ресурсу розвитку приймаючих громад” за підтримки Фонду сприяння демократії Посольства США в України, Підстава для проведення громадської експертизи:

  1. Розпорядження голови Київської міської державної адміністрації № 1073 від 02 листопада 2016 р. «Про проведення громадської експертизи діяльності КМДА у сфері реалізації прав людини та інтересів внутрішньо переміщених осіб у м. Києві»

2.Нормативно-правова база проведення даної громадської експертизи:1)   Конституція України від 28 червня 1996, док. 254/к, 2) Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку сприяння проведенню громадської експертизи діяльності органів виконавчої влади» від 5 листопада 2008 р. № 976 ,3)  Закон України «Про місцеві державні адміністрації» від 09 квітня 1999 р. №586,4) Закон України «Про громадські об’єднання» від 22 березня 2012 р. № 4572,
5)  Закон України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» від 20 жовтня 2014 р. № 1706,6) Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Комплексної державної програми щодо підтримки, соціальної адаптації та реінтеграції громадян України, які переселилися з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції в інші регіони України, на період до 2017 року» від 16 грудня 2015 р. № 1094 7)  Постанова Верховної Ради України від 31 березня 2016 р. №1074 «Про Рекомендації парламентських слухань на тему: “Стан дотримання прав внутрішньо переміщених осіб та громадян України, які проживають на тимчасово окупованій території України та на тимчасово неконтрольованій території в зоні проведення антитерористичної операції”8)  Статут організації «Воля до життя» :  п. п. 1.1. (визначення організації), 2.1. (мета), 2.2. (напрями діяльності), якими визначено цільову групу – внутрішньо переміщених осіб (ВПО), також повноваження, напрямки, форми і методи роботи організації задля захисту і реалізації  прав людини ВПО.  2. ЕКСПЕРТНІ ВИСНОВКИ Оцінка  діяльності  Київської міської державної адміністраціїз питань виконання законодавства у сфері реалізації прав людини та інтересів внутрішньо переміщених осіб у м. Києві 1.Документи, на основі яких здійснювалась експертиза Запит на проведення громадської експертизи діяльності КМДА був поданий на імя голови КМДА 18 березня 2016 р., вих. №11/в; зареєстрований 23 березня 2016 р., вх. № 8880.Запит містив перелік документів, необхідних для проведення експертизи по заявленій темі. Їх перелік наводиться у таблиці 1 «Оцінка надання документів  для проведення громадської експертизи».        Таблиця 1Оцінка надання документів  для проведення громадської експертизи

№/п Запитувані документи Надані документи
1 Копії документів, прийнятих КМДА щодо реалізації в м. Києві «Комплексної  державної програми щодо підтримки, соціальної адаптації та реінтеграції громадян України, які переселилися з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції в інші регіони України, на період до 2017 року» (Далі:  Державна Програма)

 

 

 

 

 

Не надані

2 Копії наказів (розпоряджень) про створення Координаційної ради з питань підтримки киян, які беруть участь у антитерористичній операції у східних областях України та тимчасово переміщених із зони антитерористичної операції осіб  та Ради волонтерів, виданих протягом 2014 – 2015 і першого кварталу 2016 р. 1.      Розпорядження голови КМДА від 03.09.2014 №207 «Про утворення Координаційної ради з питань підтримки киян, які беруть участь у антитерористичній операції у східних областях України та тимчасово переміщених із зони антитерористичної операції осіб» 2.      Розпорядження голови КМДА від 23.07.2014  № 858 «Про взаємодію структурних підрозділів виконавчого органу  Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) з Регіональним штабом з питань соціального забезпечення громадян України, які переміщуються з тимчасово окупованих територій та районів проведення антитерористичної операції –          від 19 березня 2014 р.  №267 «Про створення міського координаційного центру з вирішення питань, пов’язаних з розміщенням та життєзабезпеченням  мешканців Автономної Республіки Крим, які прибули у місто Київ для тимчасового проживання у зв’язку з нестабільною ситуацією на території Автономної Республіки Крим»-          – від 21 березня 2014 р. №275 «Про зміни у складі міського координаційного центру з вирішення питань, пов’язаних з розміщенням та життєзабезпеченням  мешканців Автономної Республіки Крим, які прибули у місто Київ для тимчасового проживання у зв’язку з нестабільною ситуацією на території Автономної Республіки Крим»-          Від 27 березня 2014 року №307 «Про внесення змін до розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) від 19 березня 2014 року №267 «Про створення міського координаційного центру з вирішення питань, пов’язаних з розміщенням та життєзабезпеченням  мешканців Автономної Республіки Крим, які прибули у місто Київ для тимчасового проживання у зв’язку з нестабільною ситуацією на території Автономної Республіки Крим»-          Від 1 квітня 2014 року № 328 «Про зміни у складі міського координаційного центру з вирішення питань, пов’язаних з розміщенням та життєзабезпеченням мешканців Автономної Республіки Крим, які прибули у місто Київ для тимчасового проживання у зв’язку з нестабільною ситуацією на території Автономної Республіки Крим»  3.      Розпорядження голови КМДА від 11.11.2014  №397   «Про утворення робочої групи з опрацювання питання соціального захисту у сфері житлового забезпечення киян-учасників антитерористичної операції та сімей киян, які загинули під час проведення антитерористичної операції на сході України»4.      Розпорядження голови КМДА від 12.11.2014  №398 «Про окремі питання координації діяльності із підтримки киян, які беруть участь  у антитерористичній операції у східних областях України, та переміщених з тимчасово окупованої території і зони проведення антитерористичної операції осіб»5.      Розпорядження голови КМДА від 12.02.2015  № 114 «Про інформаційний центр  для інформування осіб, які постраждали під час виконання обов’язків військової служби (службових обов’язків) , та членів їх сімей, а також членів сімей загиблих військовослужбовців і працівників правоохоронних органів по їх права та гарантії реалізації таких прав»6.      Розпорядження голови КМДА від 26.02.2015 №92  «Про внесення змін до розпорядження Київського міського голови від 11 листопада 2014 року №397   «Про утворення робочої групи з опрацювання питання соціального захисту у сфері житлового забезпечення киян-учасників антитерористичної операції та сімей киян, які загинули під час проведення антитерористичної операції на сході України»7.      Розпорядження голови КМДА від 25.03.2016 №152  Про створення Ради волонтерів при  Київському міському голові»8.      Розпорядження голови КМДА від 22.04.2015№212 «Про упорядкування  роботи консультативно-дорадчих органів з питань підтримки киян, які  беруть участь у антитерористичній операції у східних областях України та переміщених із тимчасово окупованої території і зони проведення антитерористичної операції осіб»Зміни до розпорядження 207 від 03 вересня 2014 р.  у назві: додано переміщених з тимчасово окупованої території і зони проведення АТО осіб» 9.   Розпорядження голови КМДА від 22.04.2015№ 220 «Про внесення змін до розпорядження Київського міського голови від 11 листопада 2014 року № 397   «Про утворення робочої групи з опрацювання питання соціального захисту у сфері житлового забезпечення киян-учасників антитерористичної операції та сімей киян, які загинули під час проведення антитерористичної операції на сході України». Питання про будівництво для киян – учасників АТО, земельних ділянок , окремі підгрупи для вивчення питання і подавати пропозиції міському голові. 10.  Розпорядження голови КМДА від 24.06.2015№ 402 «Про винесення змін до персонального складу робочої групи з опрацювання соціального захисту киян – учасників антитерористичної операції, членів їх сімей та членів сімей киян, які загинули під час проведення антитерористичної операції на сході України»11.  Розпорядження голови КМДА від 06.07.2015№ 430  «Про винесення змін до персонального складу робочої групи з опрацювання соціального захисту киян – учасників антитерористичної операції, членів їх сімей та членів сімей киян, які загинули під час проведення антитерористичної операції на сході України».12.  Розпорядження голови КМДА від 03.07.2015 № 428 «Про робочі органи Координаційної ради з питань підтримки киян, які беруть участь у АТО у східних областях України та переміщених із тимчасово окупованої території і зони проведення Антитерористичної операції осіб». Зміни до розпорядження 207 від 03 вересня 2014 року «Про утворення Координаційної ради з питань підтримки киян, які беруть участь у антитерористичній операції у східних областях України та тимчасово переміщених із зони антитерористичної операції осіб» Додатки: Положення про Координаційну раду: координація, контроль, перевірка умов, координування діяльності ІГСПоложення про Робочу групу з опрацювання питання соціального захисту киян-учасників АТО,членів їх сімей та членів сімей киян, які загинули під час проведення антитерористичної операції на сході України.13.  Розпорядження міського голови від 12.03.2016 №198 «Про внесення змін до персонального  складу Координаційної ради з питань підтримки киян, які беруть участь у антитерористичній операції у східних областях України та тимчасово переміщених із зони антитерористичної операції осіб» 14.   Розпорядження міського голови від 07.08.2015  № 538 «Про внесення змін до розпорядження Київського міського голови від 11 листопада 2014 року 2014 року №397   «Про утворення робочої групи з опрацювання питання соціального захисту киян – учасників антитерористичної операції ,членів їх сімей та членів сімей киян, які загинули під час проведення антитерористичної операції на сході України»15.  Розпорядження міського голови від 23.05.2016№ 474 «Про внесення змін до персонального складу робочої групи з опрацювання питання соціального захисту киян – учасників антитерористичної операції, членів їх сімей та членів сімей киян, які загинули під час проведення антитерористичної операції на сході України»
3 Копії планів роботи вищезазначеної Координаційної ради у 2014, 2015 і за 1 квартал 2016 р.  Не надано
4 Копії Рішень (рекомендації, пропозиції тощо)  зазначеної Координаційної ради за період 2014, 2015, 1 квартал 2016 р.  Не надано
5 Копію наказу (розпорядження) про створення чинної на даний час Громадської ради при КМДА  з додатками 16.Розпорядження  міського голови від 17.07.2015 № 696 «Про затвердження складу Громадської ради при виконавчому органі Київської міської ради (Київській міській державній адміністрації)»17. Розпорядження міського голови від 12.11.2015 №1107 «Про затвердження Положення про Громадську раду при виконавчому органі Київської міської ради (Київській міській державній адміністрації)»18.Розпорядження міського голови від 11.04.2016 №211 «Про внесення замін до складу Громадської ради при виконавчому органі Київської міської ради (Київській міській державній адміністрації)»
6 Копії рішень, постанов, рекомендацій та інших документів, прийнятих  за результатами проведення нарад, засідань за круглим столом, конференцій, публічних заходів з обговорення шляхів розв’язання проблем захисту та забезпечення прав переселенців (ВПО), за період з 2014 року станом на 16.03.2016 р.  

Не надано

7 Копії запитів і відповідей організацій переселенців або персонально від внутрішньо переміщених осіб стосовно захисту та реалізації прав переселенців (ВПО)  за період з 2014 року станом  на 16.03.2016 р.

 

Не надано

2.      Експертні висновки і обґрунтування їх 

 

(1)      Питання підтримки внутрішньо переміщених осіб, повноти реалізації їх прав, свобод, інтересів на території Києва не зайняли належного місця в діяльності Київської міської державної адміністрації. Обґрунтування: а) Не надано документів, які мають містити інформацію про діяльність КМДА щодо виконання законодавства у сфері реалізації прав людини та інтересів внутрішньо переміщених осіб у м. Києві (за період з початку АТО і до кінця 1 кварталу 2016 року, як це зазначено на момент подання  Запиту №11/в від 18 березня 2016 р.) з тих, які вище перелічені у даному тексті в таблиці №1 і йдуть під номерами: 1, 3, 4, 6, 7.

 

Ненадання документів  може свідчити про їх відсутність і відповідно про відсутність роботи, яка проводиться в органі влади на основі прийнятих рішень, їх обґрунтувань та інформації про їх виконання, що відбиває зміст управлінської діяльності.

 

б) Надані документи (п.п.2,,5 в зазначеній вище таблиці 1 стосуються діяльності Київської влади періоду початку Антитерористичної операції і регулюють питання:

 

–          організації і координації діяльності КМДА у сфері організації соціального захисту киян, які беруть участь у антитерористичній операції у східних областях України, та «тимчасово переміщених із зони антитерористичної операції осіб»;

 

–          взаємодії структурних підрозділів виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) з регіональним штабом з питань соціального забезпечення громадян України, які переміщуються з тимчасово окупованих територій та районів проведення антитерористичної  операції

 

–          утворення робочої групи з опрацювання питання соціального захисту у сфері житлового забезпечення киян-учасників антитерористичної операції та сімей киян, які загинули під час проведення антитерористичної операції на сході України (з розпорядження № 397 від 11.11.2014 р. наступним розпорядженням №92 від 26.02.2015 р. словосполучення « у сфері житлового забезпечення» було вилучено),

 

–          розподілу обов’язків та персональної відповідальності за їх виконання, питань  оперативного надання інформації, координації діяльності силами КМДА створених робочих структур, впровадження збору інформації за напрямками:

 

§         інформації про киян, загиблих (померлих) внаслідок поранення, контузії чи каліцтва, одержаних під час участі в АТО у східних областях України;

 

§         про поранених киян;

 

§         про соціально-побутові проблеми родин киян, які беруть участь у проведенні АТО у східних областях України, та вирішення цих проблем;

 

§         про дітей, переміщених з АР Крим, м. Севастополя, зони проведення АТО, які влаштовані на всі види навчання, та тих, які потребують влаштування з конкретними пропозиціями та термінами вирішення;

 

§         про заяви учасників АТО стосовно безоплатної передачі у власність земельних ділянок на території м. Києва;

 

§         про виконання звернень громадян, пов’язаних з участю у проведенні антитерористичної операції;

 

§         про допомогу киянам, які беруть участь у АТО, та переміщеним з тимчасово окупованої території і зони проведення антитерористичної операції особам; –          створення інформаційного центру для інформування постраждалих                      військовослужбовців та членів сімей загиблих військовослужбовців;

 

–          створення ради волонтерів при Київському міському голові.

 

в) Розпорядженням №212 від 22.04.2015 р. була упорядкована робота зазначених вище консультативно-дорадчих органів шляхом прокладання завдань забезпечення їх взаємодії та координації на Координаційну раду, створену Розпорядженням №207 від 03.09.2014 р., розроблені Положення про створені робочі органи. В установленому порядку вносилися зміни до створених робочих органів по роботі з киянами, учасниками АТО, членами їх сімей. Цій категорії громадян приділялась головна увага в діяльності КМДА.

 

(2 )

 

КМДА не відреагувала своєчасно на розвиток ситуації у місті у зв’язку з тривалістю АТО і продовженням прибуття до міста мігрантів, не забезпечила реалізації їх прав, які вже були визначені 20 жовтня 2014 р. спеціальним Законом «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо  переміщених осіб» за № 1706.

 

Обґрунтування:

 

а) З розвитком подій на сході України міграція громадян зросла, кількість їх у Києві збільшувалася і перевищила 100 тисяч, розвивалися друга (адаптація) і третя (інтеграція) стадії міграції.  Проте,  будь-якого аналізу цих процесів за межами визначеного поточного збору інформації КМДА не надала, функціонально і структурно діяльність у сфері підтримки ВПО і вжиття заходів зі сприяння інтеграції ВПО у Києві не розвивалася. Про це свідчить відсутність запитуваних документів і відомостей про відповідні нові структури КМДА, які могли бути утвореними для подальшої роботи з ВПО на постійній основі.

 

б) Єдиним заходом, спрямованим на усталення підтримки ВПО на нових стадіях їх соціального руху (інтеграція), згідно з поданими на експертизу документами, стало введення до складу Громадської ради при КМДА і забезпечення в ній представництва декількох громадських об’єднань ВПО. Обрані члени Громадської ради –  представники ВПО –  увійшли до відповідного Комітету Громадської ради у липні 2015 р. (Розпорядження № 696 від 17.07.2015).

 

в) Зважаючи на ту інформацію, яку отримали громадські експерти поза даним Запитом, а саме шляхом інших запитів на публічну інформацію від КМДА за цей же період часу, зусиль Громадської ради для вирішення проблем ВПО вкрай недостатньо.

 

(3) Незважаючи на імперативну природу розв’язання нагальних проблем ВПО, КМДА не працює в якості інтегруючого і координуючого  органу для всіх місцевих органів влади щодо тих ВПО, що  проживають у Києві більше 6 місяців Обґрунтування: а) У місті Києві немає структури, крім Координаційної ради (тимчасовий орган), утвореної ще 03.09.2014 р. Розпорядженням голови КМДА «Про утворення Координаційної ради з питань підтримки киян, які беруть участь у антитерористичній операції у східних областях України та тимчасово переміщених із зони антитерористичної операції осіб» за №207, завданням якої стала б  координація всієї діяльності органу місцевого  самоврядування, місцевих органів влади, служб, тощо, спрямованої на роботу з внутрішньо переміщеними особами (збір інформації та аналіз, прийняття рішень та рекомендацій, організація, координація, контроль виконання).Потреба в подібній координації діяльності різних управлінських та владних структур проявилася особливо гостро в період невиплат пенсій і адресної соціальної допомоги  частині внутрішньо переміщених осіб, що спричинило певну соціальну напругу в Києві і стосувалося КМДА, Пенсійного Фонду, СБУ, МВС, Прикордонної служби на лінії розмежування та ін.   .

б) Як продемонструвало створення Міністерства з питань тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб України (МінТОТ), в діяльності органів влади, у тому числі виконавчих, виникли нові функції, пов’язані з забезпеченням підтримки і вирішенням питань щодо внутрішньо переміщених осіб. КМДА, маючи для цього неповні, але достатні повноваження, не інституалізувала виконання таких функцій і не взяла на себе повністю координацію питань, пов’язаних з ВПО у столиці.

 

в) КМДА, посилаючись на відсутність фінансування, не доклала зусиль до реалізації «Комплексної  державної програми щодо підтримки, соціальної адаптації та реінтеграції громадян України, які переселилися з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції в інші регіони України, на період до 2017 року», затвердженої Постановою Кабінету Міністрів №1094 від 16 грудня 2015 р., чим погодилась на приреченість ВПО у Києві до погіршення їх становища і їх масового зубожіння.

 

г) Як показав тривалий період змагань за вихід Розпорядження № 1073 від 02 листопада 2016 р. про сприяння проведенню експертизи по КМДА на наш запит від 18 березня 2016 р., також вивчення громадськими експертами діяльності КМДА за цей період методом безпосереднього спостереження, робота з розв’язання проблем ВПО (з них провідні: житло, робота, соціальне забезпечення, відшкодування за втрачену нерухомість в зоні воєнних дій, виборчі права та ін.),  була перекладена на Департамент соціальної політики КМДА, під компетенцію якого не підпадають частина напрямків і багато з тих  завдань, що поставлені в зазначені урядовій Програмі. Наші звернення до керівників КМДА завершувалися лише відповідями від Департаменту соціальної політики.

 

д) Не вжито заходів щодо виконання рекомендацій Парламентських слухань по ВПО, затверджених Постановою Верховної Ради України від 31 березня 2016 р. № 1074.

 

е) Не проводиться спеціальний облік та не аналізуються звернення громадян-ВПО до структур КМДА і тому не вживаються відповідні заходи з реалізації прав  та інтересів ВПО.

 

 

Висновки узагальнені: 

 

1.      Діяльність КМДА у сфері реалізації прав та інтересів внутрішньо переміщених осіб у місті Києві потребує перегляду і корінної перебудови.

 

2.      Робота, яка проводилась у гострий період – протягом 2014 в першій половині 2015 р., заслуговує позитивної оцінки. Проте, на даний час не відбулося переосмислення ситуації по м. Києву і перебудови відповідно її розвитку та перспектив.

 

3.      Комплексна державна Програма в рамках Постанови Кабінету Міністрів України за № 1094  від 16.12.2015 по м. Києву не виконується. Окремі заході в рамках інших цільових програм (приклад – «Турбота») не вирішують завдань, поставлених урядовою комплексною Програмою.

 

4.      Рекомендації Парламентських слухань, Круглих столів, конференцій, пропозиції науковців, громадських об’єднань та аналітичних центрів за результатами досліджень не брались в КМДА до уваги. Документи по них відсутні.

 

5.      Планів чи інших документів з координації діяльності по забезпеченню потреб, прав, інтересів ВПО у Києві не затверджено.

 

6.      Найбільш гостра проблема для ВПО – забезпечення житлом – у КМДА не вивчається і не планується до розв’язання, що стає проявом дискримінації,  порушення прав людини і відбивається негативно на міжнародному іміджі України.

 

7.      Питання про включення Києва до регіонів-реципієнтів донорської допомоги нарівні з 6 областями сходу і  півдня України не вирішувалося, незважаючи на те, що в Києві і Київській області зосередилось у пошуках безпеки і умов для виживання більше 10%  ВПО.

 

 

8.      Стратегії  інтеграції ВПО у Києві не розроблено.

 

 

3. ЕКСПЕРТНІ ПРОПОЗИЦІЇ

 

1. Голові КМДА, міському голові м. Києва Кличку В.В.: 

 

1.1. Провести Колегію КМДА  з розгляду даних пропозицій відповідно до п.7 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку сприяння проведенню громадської експертизи діяльності органів виконавчої влади» від 05 листопада 2008 р. під гаслом (провідною ідеєю), яке відповідає цілі діяльності КМДА щодо ВПО: «Переселенці – не проблема, а ресурс місцевих громад!»

 

1.2. Перебудувати роботу КМДА з питань підтримки та сприяння інтеграції внутрішньо переміщених осіб у м. Києві, для чого:

 

а) Забезпечити інституційні зміни в КМДА  для реалізації її нових функцій. Вони є імперативом для цілей реалізації прав громадян, які опинилися у скрутних життєвих обставинах за причини війни на сході і повної окупації Криму, також імперативом для сталого розвитку міста, для посилення київської громади за рахунок потенціалу переселенців.

 

б) Поставити завдання про використання потенціалу ВПО як джерела ресурсу трудового, соціального, кадрового, творчого, інтелектуального, інноваційного, інвестиційного.

 

в) Визначити нові функції: підтримка ВПО, сприяння їх адаптації, інтеграції. Надати  структурне, кадрове, організаційне, інформаційне фінансове, матеріально-технічне, методичне, науково-експертне забезпечення під їх виконання.

 

 

1.3. Провести переговори з Міністерством з питань тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб, увійти в клопотання перед Кабінетом Міністрів України щодо утворення  структури в КМДА з повноваженнями по роботі з ВПО.

 

1.4. Утворити при Київському міському голові Робочу групу з опрацювання питання соціального захисту у сфері житлового забезпечення внутрішньо переміщених осіб, які прибули з окупованої території та зони антитерористичної операції і проживають у місті Києві більше 6 місяців, включивши до неї також представників ВПО – лідерів громадської думки, представників Громадської ради при КМДА.

 

 

1.5. Затвердити план заходів Київської  міської державної адміністрації щодо реалізації  у місті Києві «Комплексної державної програми щодо підтримки, соціальної адаптації та реінтеграції громадян України, які переселилися з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції в інші регіони України, на період до 2017 року», затвердженої  Постановою КМУ №1094 від 16.12.2015 р., передбачивши в ньому повне виконання п. 8 «Забезпечення права переселених громадян  на житло».

 

1.6. Забезпечити прийняття і реалізацію міської програми в рамках «Комплексної  державної програми щодо підтримки, соціальної адаптації та реінтеграції громадян України, які переселилися з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції в інші регіони України, на період до 2017 року», затвердженої Постановою Кабінету Міністрів №1094 від 16 грудня 2015 р.

 

1.7. Посприяти розвитку державно-приватного партнерства, залучення коштів спонсорів, донорів, інвестицій для інтеграції ВПО у міську громаду.

 

 

2.Голові громадської ради при КМДА:

 

2.1. Надати громадське сприяння реалізації цих експертних рекомендацій для КМДА.

 

2.2. Посилити роботу Громадської ради щодо підтримки ВПО у Києві через якомога більше залучення до заходів Громадської ради громадських об’єднань ВПО, науковців, експертів, аналітиків, соціологів та ін..

 

2.3. Вивчити питання звернень ВПО до КМДА і винести результати на обговорення на засідання Громадської ради при КМДА для вжиття заходів за результатами узагальнення цих звернень.

 

2.4. Звернутися до науково-дослідних установ з пропозиціями проведення науково-практичної конференції, присвяченої розробці стратегії щодо внутрішньо переміщених осіб у місті Києві.

 

Дані Експертні висновки і Експертні пропозиції розроблені та передані у строк відповідно до строку виходу Розпорядження «Про проведення громадської експертизи діяльності виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації ) у сфері реалізації прав та інтересів внутрішньо переміщених осіб у Києві» від 02 листопада 2016 р. і терміном передачі документів на експертизу 11 листопада 2016.   Громадські експерти:

Рєзнікова І.О.

Заливна Л.М.

Рєзникова М.В.